This superlight Pro level aluminum material is made predominantly from 6011 alloy and delivers the highest strength-to-weight ratio of any Giant aluminum frameset. State-of-the-art microscopic grain manipulation and advanced butting allows for 20 percent thinner and lighter tube shapes than ALUXX SL framesets.
Défoncez-vous dans les montées, accélérez sur les singletracks et conservez votre vitesse peu importe le dénivelé du sentier. Ce vélo semi-rigide aux roues de 29 pouces livre un équilibre parfait entre efficacité et contrôle.
Facteurs de performance clés
Accélération légère
Le vélo de montagne semi-rigide le plus léger que Giant n'ait jamais conçu aide les cyclistes XC à grimper et accélérer plus rapidement.
Efficacité sans pareille
Avec le meilleur rapport rigidité/poids de sa catégorie, le tout nouveau XtC SLR 29 établit la nouvelle norme en matière d'efficacité XC en alliage.
Confiance et contrôle du 29er
Les roues plus larges de 29 pouces roulent sur les terrains accidentés avec équilibre et stabilité, vous donnant l'élan nécessaire pour affronter les montées techniques et la confiance nécessaire pour prendre de la vitesse dans les descentes singletracks rapides.
ALUXX SLR ALUMINUM
OPTIMIZED TUBE SHAPING
Proprietary FluidForm process uses high-pressure fluid injection to shape and manipulate alloy frame shapes. This shaves weight while maintaining stiffness to improve the bike’s handling on XC terrain.
OVERDRIVE
Designed to provide precise front-end steering performance, this system’s oversized headset bearings (1 1/2” lower and 1 1/8”) and tapered steerer tube work in conjunction to provide optimal steering stiffness.
INTERNAL CABLE ROUTING
Large cable ports and tool-free bottom bracket guide ensure easy cable installation while minimizing frame weight.
DROPPER POST COMPATIBLE
30.9mm seattube diameter and clean internal cable routing makes it easy to set up a dropper seatpost.
MEGADRIVE
A massive rectangular downtube and oversized toptube work in unison to provide superior front end lateral and torsional steering precision. The precisely engineered, rectangular shaped downtube yields unprecedented steering and pedaling stiffness.
POWERCORE
A massively oversized bottom-bracket/chainstay area features a fully integrated, 92mm wide bottom-bracket design. Asymmetric chainstays provide additional stiffness on the driveside and stability on the non-driveside.
GIANT TUBELESS SYSTEM
Integrated Tubeless WheelSystem and tires delivers improved efficiency, comfort and control in the most user-friendly and reliable system.
BOOST TECHNOLOGY
Wider hub spacing (110mm front / 148mm rear) results in stiffer wheels for added control plus more tire clearance and an improved chainline for optimal drivetrain performance.
Vous aimerez sans doute
GIANT Canada se réserve le droit de modifier les spécifications sans préavis. Photos non contractuelles.